E-Posta Pazarlama – E-mail Marketing


E-posta pazarlama kısaca bir reklam metin ve görsellerinin e-posta aracılığı ile üye listesine iletilmesi durumuna verilen genel addır. Firmanın üye listesini mevcut müşterilerinin oluşturabilecğei gibi 3 party firmalardan temin edilen sektörel listeler veya firmanın takipçileri oluşturabilir. Bu sektörde yani dijitla pazarlama sektöründe arama motoru reklamlarından sonra en çok kullanılan diğer reklam kanalıdır.

E-mail Marketing

Bu dijitla pazarlama yönteminde e-postalar genel anlamda ikiye ayrılır

  1. Transactional e-postalar
  2. Kampanya e-postaları

e-mail pazarlama

Transactional e-postalar: Mevcut e-ticaret veya web sitesinde herhangi bir değişiklik yapıldığı zaman veya müşteri bir aksiyon gerçekleştirdiği zaman otomatik olarak kişi veya takipçiye gönderilen e-postalardır. Örneğin yeni bir blog yazısı eklendiğinde, bir sipariş geçildiğinde gelen e-postalar gibi.

Kampanya e-postaları: Bu tür kampnaya e-postalarının ana amacı müşteri ve takipçilerde uzun süreli sadakati sağlamak, markanın sürekli akılda kalmasını sağlamak ve müşteriyi yeniden alışveriş yapmak için siteye yönlendirmektir. Bu tür gönderilen maillerde genellikle; yeni ürün duyurusu, inidirim iletişimi, özel gün kanpanyaları, ücretsiz kargo kampanyaları, süreli kampanyalar, kişiye/üyeye özel kampanyaların ynaı sıra ürün kataloğu gibi dijital reklam gönderileri iletilir. Gönderilen e-postalarda ürüne – siteye yönlendirmeli bağlantılar yer alır.

Mailing Sürecinin İşleyişi

E-posta pazarlama sürecinin işleyişi öncelikle hazırlanacak olan kampanya planı ile başlar.Hazırlanacak olan kampanya planına göre hem e-postaların içeriği hemde tasarımlar yapılır. Bu içerik ve tasarımlar müşterilere gönderilmeden önce test edilip hem nasıl görüneceği önceden öğrenilmiş olur hemde hatalara karşı denetlenmiş olur. Hemen her servis sağlayıcı uzantılı, gmail, hotmail gibi uzantılara sahip mail adreslerine test için gönderilip nasıl göründüğüne buralardan da bakmak gerekir.

Testler tamamlandıktan sonra ilgili portföye sahip üyelere / müşterilere mailler gönderilir. Bu mailler gönderildikten sonra devamlı gözlem, analiz ve ölçümlemeler yapılarak sonra ki planlamalarda kullanılmak üzere sonuçlar raporlanarak saklanmalıdır.

İçerikler hazırlanırken daha önce şurada>>  bahsettiğim tecrübelerimden de faydalanabilirsiniz.

email-marketing

Süreç işleyişini;

  1. Hazırlık
  2. Test
  3. Gönder
  4. Analiz Et
  5. Raporla

Şeklinde 5 ana başlık altında değerlendirmekte fayda var! İşin özeti bu oluyor sanırım 🙂 Sizde benden bilgi mailleri almak isterseniz ve yeni yazılarımdan haberdar olmak isterseniz e-posta listeme abone olmayı unutmayın….

 


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.

Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir