Dijital Reklam Metin ve Görsel Hazırlama


Dijital Reklam Metin ve Görsel Hazırlama konusu hakkında kısaca bilgilerimi aktaracağım. Yakın zamanda Google’ın yaptığı araştırmalar gösterdiki, marka kampanylarında başarının %70’ini reklamlar sağlıyor. Bu durumunda bize verdiği en önemli bilgi dijital reklam hazırlığı yaparken metin ve görsellerin ne kadar önemli olduğunun ispatı oluyor. Geçtiğimiz yazılarda Dijital Pazarlama stratejisi ile ilgili neler yapmamız gerektiğini ve tecrübelerimi şurada >> sizlerle paylaşmıştım.

Dijital Reklam Mecraları

dijital reklam

Reklamların kullanılacağı mecralar ücretli veya ücretsiz olabilir. Buralarda Çoğunlukla metin reklamlar kulanılırken internet teknolojisinin gelişip hızlanması ile birlikte görsel olarak resim veya video reklamlar da her geçen gün artarak kullanılmakta. Metin reklamlar daha çok arama motorlarında Google, yandex, bing gibi kullanılırken Görsel reklamlar sosyal medya sitelerinde facebook, twitter, instagram gibi mecralarda tercih ediliyor. Youtube gibi video arama sitelerinde ise her ikisinin kullanımınada sıklıkla rastlanmakta.

Dijital Reklam: Sürecin İşleyişi

Sürecin başlangıcında öncelikle, süreci yönetecek kişinin gerekli koordinasyonu sağlayıp varsa grafikerler ile veya tasarım ajansı ile görüşüp onlara bilgiler verip talimatlar hazırlamalıdır. Buna sektörde brief vermek denir.

Bilginedirme ve talimatlar hazırlanırken

  • Reklamların gösterileceği kitle kimlerdir?
  • Kitlenin özellikleri nelerdir?
  • Hedef kitlenin kullandığı anahtar kelimeler nelerdir?
  • Markanın temel mesajı nedir?
  • Markanın ilgili ürün veya hizmet ile ilgili benzersiz satış önermesi nedir? (USP’si nedir?)
  • Kampanyalar var mı? Var ise iletişimi nasıl?
  • Meslektaşların / Rakiplerin tercih ettiği anahtar kelimeler neler?
  • Sunulan ürün veya hizmetin çözdüğü problemler neler?
  • Ürün veya hizmetin öne çıkan özellikleri neler?
  • Pazarda kitleyi harekete geçiren duygusal veya psikolojik faktörler nedir?
  • Hedef kitlenin ilgisini çeken kreatifler neler?

sorularını beyin fırtınası yaparak cevaplamak gerekmekte.  Bu görüşmelerin ve kararların akabinde;

  1. Reklam Başlığı
  2. Kısa ve vurucu reklam metinleri
  3. Eyleme Çağrı Metni/butonu
  4. Vurucu görsel çalışması
  5. Metinlerde Özel Karakter Kullnımı

hazırlıklarına başlanıp yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ile süreç ilerletilmeli. Yukarıda ki 5 Başlağı bir miktar daha açmak gerekirse;

Reklam Başlığı

Yapılan araştırmalar ve kendi tecrübelerime göre reklam başlığı reklam metninden 5 kat daha fazla okunuyor. Hazırlanan reklamınen öenmli unsurlarından biride reklam başlığı diyebiliriz.

Reklam Metinleri

Reklam metinleri kesinlikle kısa, vurucu ve öz olmalıdır. Oluşturulan reklam bir viral içerikse bu durumun aksi söylenebilir ancak viral içinde ki reklam metni, başlığı veya alt başlıkları yine aynı şekilde vurucu olmalıdır.

Eyleme Çağrı

Eyleme çağrı yani call to action kitleyi harakete geçircek ve yapmalarını istediğimiz işlemi hızlıca yapmalarını sağlayançoğunlukla bir buton şeklinde hazırlanmış metinlerdir Örneğin; Hemen Al!, Sipariş Ver! İletişime Geç! Mesaj Gönder vb. gibi.

Özel Karakterler

Kulanılan içeriklerin dikkat çekici olması için özel karakterler ünlem soru işareti yüzde işareti gibi özel karakterlerin kullanılmasınında faydasını tecrübe ettim. Özellikle indirimlerde % işareti kullanılması indirim okları gibi özel karakterler büyük fayda verir….


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.

Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir