Dijital Pazarlama SWOT Analizi


SWOT Analizi, Streghts- Güçlü Yönler, Weaknesses – Zayıf Yönler, Opportunities – Fırsatlar ve son olarakta Threats- Tehditler kelimlerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. SWOT Analizi şirketin içinde bulunduğu pazarı ve pazardaki pozisyonunu öğrenip anlamasını sağlar. Bu analiz aracılığı ile firma stratejik planlarını oluştururken aslında bir rehber edinmiş olur.

Swot Analizi Nedir

SWOT Analizi

Pazarda rekabet edebilmek için rakiplerinki kadar firma kendi güçlü ve zayıf yönlerini de bilmelidir. Yapılan bu analiz bu durumu netleştirecektir. Bu sayede pazar payı, müşteri tabanı, sadakati, memnuniyeti hakkında, marka değeri hakkında, ürün fiyatı ve kalitesi hakkında, firmanın tedarik ve satın alma gücü hakkında güçlü ve zayıf yönlerini öğrenmiş oluruz. Bu durum bize Dijital Pazarlama planlamamızı oluştururken yine aynı şekilde rehber olacaktır. Böylelikle pazardaki fırsat ve tehditleri doğru okuyabilecek ve doğru hareket edebileceğiz.

Bu noktada firmanın elinde olmayan dış güçler hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olarak bu faktörlerin analizi gerçekleştirilmiş olacaktır. Fırsatlar su yüzüne çıkarılıp, görünen veya görünmeyen tehditler hakkında da önlemler almaya yarayacaktır.

Şimdi bu duruma bir örnekle göz atalım…

SWOT Analizi Örneği

TANIMÖRNEK
SGüçlü yönler
Organizasyon içerisindeki yararlı nitelikler veya varlıklar
  • “40’tan fazla ülkede operasyonlar.”
  • “50 bin doların altındaki geliştirme maliyetleri.”
  • “Kurutulmuş meyveler ve fındık çeşitlidir ve yüksek kalitedir.”
WZayıf yönler
Organizasyon içinde zararlı nitelikler veya yükümlülükler
  • Son hatırlamalar satışlara ve marka hakkına zarar verdi. “
  • “Her altı ayda bir güncelleme gerekiyor.”
  • “Sertifika sistemlerinin eksikliği.”
OFırsatlar
Kuruluşun avantajına gelecek olan fiili veya potansiyel koşullar
  • “Küresel perakende ağının akılcı hale getirilmesi masrafları azaltacaktır.”
  • “Bilinen rakip yok”
  • “Ortalama emtia fiyatlarının% 0,5 üzerinde emir veren en büyük kuru üzüm pazarı.”
TTehditler
Kuruluşu olumsuz etkileyen fiili veya potansiyel koşullar
  • “Daha yüksek asgari ücretler işletme marjlarını etkiliyor.”
  • “Sosyal ağlar tarafından, herhangi bir tazminat olmaksızın tamamen kapatılabilir.”
  • “Prospektif yer kurutulmuş meyve ve fındık tedarikçisi ülkenin en düşük sıralamadır.”

 

Bu dört kategori, kolay kontrastlar için 2×2 matriste düzenlenebilir. Aşağıdaki SWOT analiz örneğindeki her hücre arasındaki iç / dış ve pozitif / negatif ilişkilere dikkat edin.

Bir sonraki yazımız PEST Analizi Link>>

Bundan önceki yazılara şurada ki linkten erişebilirsiniz….


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.

Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.