Dijital Pazarlama ve Stratejiler


Dijital Pazarlama ve Stratejiler. Pazarlama yakın zamana kadar, yakın zamandan kastı 1980’li yıllara kadar önemli ancak, günümüzde ki kadar vazgeçilmez değildi. 1980’nin akabinde bir firmanın en önemli gelişim ve ar-ge faliyetleri arasında yerini aldı.

Teorik açıdan pazarlamayı incelediğimizde; firmayı müşteriye sunmanın en etkili yöntemlerinin başında gelmekte. Marka değeri, bilinirli ve potansiyel müşteri oluşumunun olmazsa olmazı….

Peki ama doğru pazarlama ve doğru iletişimi nasıl sağlayacağız ? Sağladığımız bu faydaların bize getirisi ne olacak? Tabi ki tek istediğimiz artı ciro ve karlılık. Tüm bu karlılığın sürekliliği yanılıyor muyum? A.M.A yani American Marketing Association türkçe adıyla Amerikan pazarlama birliği, pazarlamayı; Bir ürün veya hizmetin satıcı veya üreticiden müşteriye ulaşması aşamasında şirketin yürüttüğü faaliyetlerin bütünü olarak değerlendirmekte.  Bizde bu tanımın çokta fazla dışına çıkmadan Dijital Pazarlama ve iletişim stratejilerini ele alacağız.

American Pazarlama Birliği

Amerikan Pazarlama Birliği – A.M.A – Dijital Pazarlama

Elbette 1980 yılında yapılan tanım bugün dijitla pazarlama için %100 aynı değil ve pek çok modifikasyona, değişikliğe uğradı. Bu değişikliğin en önemli örneği A.M.A’nın 2013 senesinde yaptığı yeni tanımlama oldu.  Bu tanıma göre 2013 itabari ile pazarlama= “Firmanın tüm müşteri, yatırımcı, çalışan ve toplum için fark yaratacak, değer katacak şekilde teklifler bütününe ve bu tekliflerin iletilme şekline verilen isimdir.” oldu.

Şimdi ülkemizde ne yazık ki acı bir konu, kanayan bir yara olan hususa değineceğiz. Geçmişte bir firmanın 4 ana unusuru veya departmanı kabul edilirdi.  Bu ana unusurlar; Pazarlama, Üretim, Finans ve İnsan kaynakları idi. Zaman içeirisinde pek çok yeni departman eklendi ve pek çoğunun önem derecesi değişti. Fakat ne yazık ki ülkemizde ki Özellikle X kuşağı mensupları bu değişime ayak uydurumadılar ve X-Y arasında sıkışıp kaldılar. Şöyle ki işin içine teknoloji gerçeği girdi. Pazarlama tüm işlerin merkezi haline geldi ve kendiside kendi içinde Pazarlama, reklam, tanıtım ve dijital pazarlama gibi kollara bölündü.

Pazarlama Köprüsü

Dijital Pazarlama Nedir?

Müşteri odaklı olan firma yapısında sonuç olarak Pazarlama tam anlamı ile bir köprüye dönüştü. Müşteri ile şirket arasında ki bağlantı anahtarı haline geldi.  Bu durum bize satılan veya ürtilen ürün – hizmetten ziyade müşteri ihtiyaç ve beklentilerine nasıl ve ne kadar hızlı cevap verilebileceğini, firmanın yaratacağı değer anlamına geldiğini gösterdi.

Tüm bu verileri doğru okuduğumuzda;

Şirket veya şahsın benimsediği pazarlama doğrudan dijital pazarlama ve dijital ileitşim kısmını kısmını ilgilnedirdiği için, Temel Pazarlama Stratejisi de bizim için hayati derecede önemli bir hal alıyor. Bu da demek oluyor ki Müşteri ile iletişim ve dijital pazarlama stratejimizi temel pazarlamaya, temel pazarlama stratejisini de dijital pazarlama stratejisine göre modifiye etmemiz gerekecek. Tüm bu işlerin bir bütün olduğunu hem danışmanlar veya çalışanlar hemde şirket çalışanları çok iyi anlamalı ve analiz etmeli. Daha anlaşılır olabilmek için konuyu basit bir örnekle sonlandıralım dilerseniz;

Senaryo

Dijital Pazarlama senaryomuzu oluşturduk her şey hazır ve startı verdik. Amacaımız yeni girdiğimiz bu pazarda marka bilinirliğini artırmak ve bunun içinde Düşük fiyat stratejisi ile hareket etmeye karar verdik.  Mevcut firmanın fiyat politikası bunun için ne kadar elverişli? Veya daha önce internette nasıl görünüyordu ? google’da ki yeri neresi? Yorumları nasıl? Hangi konu veya konularda şikayet veya teşekür almış gibi onlarca konu mercek altına alınmalı ve tam bir bütünlük oluşturulana kadar çalışılmalı ki başarıya ulaşmak garanti olsun. Bu durumların tamamı ne yazık ki tecrübe ile sabittir….

Bir sonra ki yazımız Analizler konusuna geçmeden önce, bir önce ki konumuzu şuradan>> inceleyebilirsiniz. Yine sormak istediklerinizi yorum, e-posta veya şurada ki iletişim formu aracılığı ile sorabilirisiniz…

Görüşmek üzere….


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.

Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.