Dijital Pazarlama İş Planı Oluşturma


Dijital pazarlama stratejimizi oluşturmaya başmadan önce sağlıklı bir iş planı oluşturmak ve işletmenin mevcut kısa, orta ve uzun vadeli stratejilerini bilmek başarılı bir sonuç elde etmenin altın anahtarıdır.  Dijital Pazarlama iş planı oluşturacağınız firmanın ürün ve hizmet özellikleri, artı ve eksi yanları bu planı oluştururken dikkat edilmesi gereken bir diğer husutur.

Dijital Pazarlama İş Planı Oluşturma

Dijital Pazarlama

Bu noktaya geldiğinizde ana unsurumuz Finansal planlamadır. Çalışacağımız firmanın bu kol için ayırdığı bütçe bundan sonra ki yapacağımız çalışmaların temelini oluşturur. Ayrılan bu bütçe dahilinde iş planını oluşturmaya başlayabiliriz.

Öncelikle yapılması gereken bütçeye karşılık beklentinin ne olduğu ve hangi yönde, bize katkı sağlayacağını belirlenen hedefler dahilinde netleştirmek akıllaca olacaktır.

Dijital pazarlamanın bize sağlayacağı katkılar sırası ile;

  1. Sadık müşteri ( Aboneler, kayıtlı kullanıcılar)
  2. Marka Bilinirliği ve Marka Değeri
  3. Ürün veya Hizmet satışı

Öncelikle oluşturulan bütçe ile bu 3 ana katkıdan hangisinin veya hangilerinin ne kadar başarılı sonuçlar verebileceğini iş planında hedefler ve beklentiler şeklinde belirlenmesi gerekmekte. Bu noktadan sonra sürekli analiz ve takipler ile kısa ve orta vadede neler yapıldığı ve başarıldığını kayıt altına almalısınız. Anlık dokunuşlar ve strateji değişiklikleri ile verim artırımına gidebilirsiniz.

Sezonsal Durumlar

Dijital Pazarlama İş Planı

Dijital Pazarlama İş Planı oluştururken çoğu zaman gözden kaçırılan bir durumda sezonsal etkenlerdir. Çoğu noktada bir felaket senaryosuna dönüşebilme ihtimali yüksek bu durumda ürün veya hizmetin önceki yıllarda ki ivmelerini incelemek büyük fayda sağlarken geçmişi bulunmayan firmalar için ileride anlatacağımız analizlerden rakip analizini, Swot analizini ve diğer analizleri eksiksiz olarak yerine getirmekte büyük fayda var.  Hemen hemen her ürünün, her hizmetin yıl içerisnde belli zamanlarda satışında az veya çok artış gözlemlenebilir.  Hava ve iklim şartları tahminlerini yabana atmadan iş planınızda bu duruma mutlaka önem verin. Basit bir hata size çok pahallıya mal olabilir.

Bu durumuda örneklendirmekte fayda var;

Örneğin Bot Satışı yapan bir firma için dijital pazarlama hizmeti veya danışmanlığı veriyorsunuz. Ancak Kış beklediğinizden daha yumuşak, daha ılık geçiyor ne yapardınız? Doğal olarak oluşturacağınız reklam kampanyalarının daha soğuk illerde veya ülkelerde gösterilmesini isteyip iş planınızı bu şekilde revize etmeniz gerekecekti. Bu durumda akabinde satış yapacağınız bölgenin alışkanlıkları ile doğru orantılı olacak ve belkide ödeme yöntemlerinde de değişikliğe gitmeniz gerekecek. Bu silsile daha uzarda uzar. İşte Bu yüzden sezonsal durumlar son derece önemlidir.

Bir sonraki bölümde  Pazarlama ve iletişim Stratejileri konusunu işleyeceğiz.

Bir Önceki Bölümü okumak isterseniz şu tarafa >>


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.

Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.