Dijital Pazarlama Stratejisinin Belirlenmesi 2


Dijital Pazarlama yazı dizimizin ilk yazısı olan, Dijital Pazarlama Stratejisi Belirlenmesi ile başlayalım. Stratejimizi belirleyip harekete geçmeden önce yapmamız gereken, öğrenmemiz gereken çok iş var. Kolları sıvamadan önce;  hedef kitlemizi iyi tanımamız, alışkanlıklarından, davranışlarına, gelir durumlarından nereye ne kadar para harcadıklarına kadar pek çok alanda  çok doğru analizler ve yorumlamalar yapmamız gerekiyor.

Dijital Pazarlama Stratejisi – Kuşaklar

XYZ Kuşağı – Dijital Pazarlama Stratejisi

Sıklıkla duyduğumuz ancak pek çoğumuzun kulak aşinalığı dışında çok az fikir sahibi olduğumuz kuşaklardan başlamakta fayda var.  X-Y ve yolda Olan Z Kuşakları.

Bi adım daha geriye gittiğimizde Gelenekselciler vardır. Geleneksilciler 1945 öncesi doğanlara verilen isimdir.  46-64 yılları arasında doğanlara Baby Boomers adı verilir. 1965 yılı ile 1976 yılı arası doğanlar X kuşağı,  1977 ile 1995 yılları arası dünyaya gelenler Y Kuşağı olarak adlandırılmaktadır.

Bu kuşakları kısaca tanımlamak gerekirse;

  • X Kuşağı: Değişen teknolojiye ayak uydurmaya çalışan kuşaktır.
  • Y Kuşağı: Teknoloji ve internetin gelişim sürecinin başlıngıcını ve gelişimini net bir şekilde gören kuşaktır.
  • Z Kuşağı: 2025 yılında İş gücünün %30’unu yönetecek olan teknolojinin içine doğan kuşaktır.

(Bizim bu kuşakların içinde yer aldığımız gibi, aynı zamanda müşterilerimizde bu kuşakların içinde. Bu sebeple jenarasyonları iyi tanımamız başarılı bir strateji geliştirmemizde kilit rol oynuyor. )

2018 Yılı itibari ile X kuşağı hem gelenekselcilere hemde Y kuşağına yakındır. Ancak yakın olmayanlar içinde jenarasyon farkının en bariz ve keskin şekilde yaşandığı kuşaklardır. Y ve Z kuşağı arasında ki bu jenarasyon farkı bir önceki kuşakla olduğu kadar sert geçmeyeceği aşikar.

Dijital Pazarlama

Şimdi Günümüzde Dijital Pazarlama dünyasını yöneten ana sitelere bir göz Atalım;

  1. Google
  2. Facebook
  3. Youtube
  4. Twitter
  5. Instagram
  6. Bing
  7. Linkedin
  8. Yandex

 

Yukarıda saydığımız 8 siteyi de türlerine göre ikiye ayırabiliriz;

a) Arama Motorları

b) Sosyal Medya Siteleri

Dijital Pazarlama Stratejisi: Arama Motorları

Şüphesiz ki dünyanın en çok kullanılan web siteleri arama motorlarıdır. Google birinci sırayı tek başına sırtlansada, kendisinden sonra en çok kullanılan bir diğer arama motoru şaşırtıcı şekilde Youtube’dur. Bu yüzden bu sektörün bel kemiğini bu iki site oluşturur. Ancak marka bilinirliği ve marka yatırımı konusunda, diğer arama motorlarının da mutlak suretle göz ardı edilmemesi hayati derecede önem taşır.

Dijital Pazarlama Stratejisi: Sosyal Medya

Türkiye’de yaklaşık olarak 48 Milyon internet kullanıcısı var. 71 Milyon kişi ise mobil kullanıcı olarak tanımlanıyor ve bu 71 milyonun 42 milyonu ise sosyal medya sitelerine mobil üzerinden bağlanıyor. Sanırım bu rakamların nazarında Dijital pazarlama stratejisi belirlerken Sosyal medyanın ne kadar önemli bir kaynak olduğunu anlamışsınızdır.

Dijital Pazarlama Stratejisi: Teknolojiler ve Analizler

Şimdi biraz daha rakamların dilinden konuşup olayı daha sıkı kavrayalım.

Digital in 2017 Global Overview raporu yakın zamanda yayınlandı ve bakın yapılan bu araştırmaya göre rakamlar ne diyor?

  • Dünyanın %50’sinden fazlası artık en az 1 adet akıllı telefona sahip.
  • Dünya nüfusunun hemen hemen üçte ikisi en az 1 adet cep telefonuna sahip.
  • Dünya genelinde gerçekleşen web trafiğinin yarısından fazlası artık mobil cihazlardan geliyor.
  • Dünyanın her yerinde artık mobil bağlantıların y%50’sinden fazlası “genişbant” teknolojisini kullanıyor.
  • Dünya nüfusunun yaklaşık beşte biri son 1 ay içinde internetten alışveriş yaptı.

Tüm bu rakamlar bize mobilin ilerleyişi ve gelişimi hakkında güzel fikirler veriyor.  Şimdi birazda ülkemizde neler oluyor ona bakalım;

Türkiye’nin İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Türkiye’de 48 milyon internet kullanıcısı var. Yine raporda dikkat çeken rakamlar;

Büyüme oranlarına baktığımızda ülkemizde 2016 yılının Ocak ayından bu yana internet kullanıcı sayısının %4 oranında yani 2 milyon, aktif sosyal medya kullanıcısı sayısının ise %14 oranında yani 6 milyon arttığını görüyoruz. Ülkemizde sosyal medyayı mobilden kullanan kişi sayısı ise geçtiğimiz bir yıl içerisinde %17 oranında artış göstermiş durumda.

Ülkemizdeki teknolojik cihaz kullanıcılarının %95’inin cep telefonu var ve bunların %75’i akıllı telefonlar kullanıyor. Notebook ve desktop bilgisayar kullanımı %51 oranındayken, Televizyonun %98 ile hayatımızda hala çok ama çok önemli bir yeri var.

Digital in 2017 at Turkey

Türkiye’deki kullanıcılar gün içinde ortalama yedi saatini bilgisayar başında, Üç saatini telefon üzerinden internete bağlanarak ve üç saatini sosyal medya platformlarında geçiriyor. Televizyon karşısında  ise ortalama 2 saat vakit geçiriyorlar.

Yine ülkemizde web trafiğine göre; PC üzerinden gerçekleşen ziyaretler %29 oranında gerileyerek %36’ya düştüğünü, mobil kullanıcı trafiğinin ise %33 oranında artarak %61’e çıktığını bu raporda görüyoruz.

Şimdi Dijital Pazarlama Stratejisi belirlerken yukarıda ki tüm bilgileri kullanarak hareket etmemiz gerektiğinde sanırım hem fikiriz.  Tüm bu unsurları notlar alarak stratejiyi oluşturmaya başlayabiliriz.

Yazı dizimizin devamında neler bulacaksınız?

  1. Dijital Pazarlama İş Planı – Yayınlandı
  2. Pazarlama ve iletişim Stratejileri
  3. Analizler
  4. Segmentasyon
  5. Hedefleme
  6. Konumlama
  7. Karma
  8. Süreç Yönetimi

Tüm bu ana başlıkların altında yine onlarca alt kırılımlarımız olacak. Her türlü sorunuzu yanıtlamaktan zevk alacağımı unutmayın….

<<<2017 Yılı Türkiye Online Harcamaları>>>


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.


Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

2 yorum “Dijital Pazarlama Stratejisinin Belirlenmesi

  • hüseyin yılmaz

    Yazınızın devamını sabırsızlıkla bekliyorum. iletişim formundan da size yazdım, e-tcaretle ilgili bir kaç sorum vardı. Birde eğitim/semner veriyor musunuz?

    • cem Yazar

      İlgin için teşekkürler hüseyin. Eğitim takvimini hazirana kadar hazırlamayı planlıyorum. Haziran ayı itibari ile eğiitmlere başlayacağız. Bunun sebebi aynı tarihe yakın zamanda bir de kitabım çıkacak.