E-Ticaret Yapmak İstiyorum 4: E-ticaretin Altın Kuralları


Bu sektör girişimciler için vazgeçilmezlerin başında geliyor.  E-Ticaret yapmak isteyenler için bugün E-ticaretin Altın Kuralları olarak nitelendirebileceğimiz başlıca yöntemlerden bahsedeceğim. Bildiğiniz gibi Yıllar içerisnde açılan e-ticaret sitelerinin, Bu tarz projelerin bir kısmı ne yazık ki kısa ve orta vade de bazıları ise uzun vadede yaşamlarına son veriyor.  Başlangıçta yapılan küçük hatalar veya ilerleyen süreçte izlenen yanlış stratejiler veya işin daha en başında SWOT Analizini yanlış yorumlamak ilerleyen süreçte projenin hayatta kalıp başarıya ulaşması için hayati derecede önemli.  Gelelim şimdi E-ticaretin Altın Kuralları kısmına.

E-ticaretin Altın Kuralları

1- Niche (NİŞ) Fikir ve Proje

Başarıya ulaşmış E-ticaret projelerini incelediğimizde, pek çoğunun sektörlerinde öncü olduklarını veya bir projeyi inovatif bir şekilde geliştirerek başarıya ulaştıklarına şahit oluruz. Sizin de fikrinizin niche olması sizi kısmen rakipsiz konuma getirip, bu işin kaymağını yemenizde büyük rol oynayacaktır.

2- İnovatif Düşünün

Extreme niş bir fikriniz yok ancak, inandığınız bir projeniz var. Farz edelim internetten tabak, bardak satmayı planlıyorsunuz. Bunun için rakip sitelerinizi ve meslektaşlarınızın ne yaptığını iyi analiz edip hepsinin ortak yapmadığı bir açığı bulun ve bunu kullanın. Örneğin yaptığım bir projede hemen herkesin kampanya kodu gönderdiğini bilirsiniz. Ama biz projede kampanya kodlarını Üstlerine not alınabilecek şekilde hazırlayıp Magnet olarak hazırlayıp gönderdik. Sonucunda aldığımız feedbackler ve kampanya kodu kullanımlarının tatmin edici düzeyde arttığını gözlmeledik. Sizde proejelerinizde benzer dokunuşlarla inovasyon yapabilirsiniz.

3- Alt Yapı ihtiyaçlarınızı Belirleyin

Projenizin büyüklüğüne ve sermaye gücünüze göre alt yapı ihtiyaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Burada kendinize sormanız gereken bazı sorular var. Örneğin;

  • Hazır bir şablon veya yazılm mı kullanacağım, yoksa bana özel mi oalcak?
  • Hedeflediğim Ciro Ne Kadar? Kaç ziyaret ile bu ciroya ulaşabilirim?
  • Hosting mi almalıyım, VPS mi Yoksa Kendi Sunucumu mu almalıyım?
  • Anlık ziyaretçi beklentim ne kadar?

Bu tarz sorulara daha en başta cevap vermeniz gerekiyor.

e-ticaretin altın kuralları

4- Blog’un Önemi

E-ticaret sitenizde mutlak suretle sektörünüzle alakalı, kaliteli, özgün, güncel ve seo uyumlu içerikler ziyaretçilerinizi sitenize çekmeye ve sitenizden bilgi edinip hem daha çok vakit geçirmelerine hem de bilgilenmelerine faydalı olur. Böylelikle gelecekte ki potansiyel müşterilerinizi çoktan kazanamaya başlamış olursunuz.

5- Reklam Ve Pazarlamaya Yatırım Yapın

E-ticaretin Altın Kuralları arasında belkide en önemlisi reklam ve pazarlama yatırımıdır. Projenin başarıya ulaşmasında geride kalmış pek çok girişimin ortak hatası bu konuya gereken özeni göstermemeleridir. Şöyle düşünün; Bir E-ticaret sitesi açtınız. Henüz hiç kimsenin girişiminizden, projesinden haberi yok. Bu projeyi internetin derin dehlizlerinden yukarılara taşımak için tanıtıma ihtiyacınız var. Genellikle dijital reklam bütçenizi belirlerken 1’e 8 Kuralını göz önünde bulundurun. Yapılan reklam harcamalarınız hedeflediğiniz Cironun 8’de 1’i oranında olmalı ve reklam senaryonuzun başarıya ulaşıp ulaşmadığını bu şekilde ölçebilirsiniz.

6- Markalaşma Süreci

Dijital girişimlerin, sadece realde yer alan markalara göre markalaşma süreci genellikle daha az maliyetli ve daha hızlı olur. Bu aşama da web sitesi, blog veya sosyal medya sayfalarına sponsorlukla vererek düşük maliyetlere güçlü marka imajı edinmeniz son derece kolaylaşır. Bunun dışında kullanabileceğiniz bir başka araç ise tanıtım yazıları ve ürünlerinizi markalarınızı tanıttırabileceğiniz vlogları kullanabilirsiniz.

E-Ticaretin Kuralları

7- Sosyal Ağların Önemi

Markanızı tanıtabileceğiniz facebook, twitter, instagram gibi sosyal network siteleri sizin için bulunmaz ücretsiz bir nimettir. Bu konu ile alakalı daha önce <<şurada>> yayınladığım yazıya göz atmanızda fayda var.

8- Mailing ve SMS Pazarlama

Sitenize mutlaka bir bülten aboneliği yerleştirin. Böylelikle sitenizi daha önce ziyaret eden kullanıcılara dilediğiniz zaman ulaşabilir onları yeni, ürün, hizmet, kampanya veya yaptığınız değişiklikler hakkında bilgilendirebilirsiniz. Sms yöntemi ile de daha önce sizden alış veriş yapmış olan müşterilerinize kendinizi hatırlatabilir ve yine aynı şekilde kampanya SMS’leri gönderebilirsiniz.

9- Müşteri Memnuniyeti ve Güven Kazanma

Her yerde olduğu gibi dijital platformlarda da müşteri memnuniyeti ve güven son derece önemlidir. Hatta diyebiliriz ki bu platformda her yerdekinden daha önemlidir.  Müşterilerinizin fikirlerine görüş ve önerilerine önem verin. Onlara her zaman en iyiyi sunmaya özen gösterin. Her zaman ben olsam sorusunu kendinize sorun. Müşterinin getirdiği müşteriden daha değerlisi yoktur unutmayın. Sizi ve markanızı yukarı taşıyanında aşağı çekeninde müşteri olduğunu hiç bir zaman aklınızdan çıkarmayın.

10- Felaket Senaryonuzu Hazırlayın

İşler her zaman güllük gülüstanlık yürümeyebilir. Krizler, doğal afetler veya ekonomik çöküş senaryolarına hazır olun. Bu durumlarla karşılaşma ihtimallerinize karşı önceden hazırlığınızı yapmış olun ve paniğe kapılmayın.  Böylelikle hazır olduğunuz durumda yanlış kararlar vermektende kaçınmış olursunuz.

11- Ürünüzü ve Müşteriyi Tanıyın

Satışın 2 ana kuralı:

  1. Müşteriyi Tanı
  2. Ürünü Tanı

Bu iki ana kuralı iyi benimsemeniz ve ürünüz ve müşterileri hakkında doğru analizler yapmanız gerekmektedir. Böylelikle yapacağınız satışın %50’lik kısmını çoktan hallettiniz bile.

12- Seo Çalışması

Yukarıda Blog bölümününde dahil olduğu SEO yani Arama motoru optimizasyonu için mutlak suretle bu işte gerçekten uzmanlaşmış, referans verebilen doğru kişileri tercih ederek, sitenizin arama motorlarında ki görünürlüğünü artırmanız sizi hayal ettiğinizin ötesinde yerlere getirecektir.

 

Bu on iki maddeyi de doğru şekilde uyguladığınızda daha sonra atacağınız adımları daha emin ve daha karlı şekilde atacağınızdan şüpheniz olmasın. Elbetteki e-ticaret bu 12 kuraldan ibaret değildir, bunlar olmazsa olmazlardır. Daha sonra daha spesifik, sektörünüze yönelik konuları derinlemesine inceleyeceğiz…. Sevgiyle kalın….

 

Yeniliklerden Haberdar olmak için Abone olun…

 

 


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.

Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.