E-Ticaret Yapmak İstiyorum Peki Ama Nasıl? 1: E ticaret Nedir? 2


Çevremde pek çok kişi eş dost akraba ve müşterilerimin aklında E-Ticaret Yapmak İstiyorum Peki Ama Nasıl? sorusu yatıyor ve benim de mesleğimden ötürü zaman zaman bu ve buna benzer pek çok soru soruyorlar. Bu yazımda genel hatlarıyla insanların akıllarında ki soruların büyük bir kısmını gidermeye çalışacağım. Yazı dizimizin  içeriğin de değineceğim kısımlar;

  1. E-ticaret Nedir?
  2. E-ticaretin faydaları
  3. E-ticaret Nasıl Yapılır?
  4. E-ticaret’in Altın kuralları
  5. Online Pazar Yerleri
  6. Dropshiping Nedir?

Yazımızı bu ana başlıklar altında toplayıp, genel hatlarıyla inceleyeceğiz ve umarım e-ticaret’i aktif şekilde yapanlara veya yeni başlayacaklara rehber olacağını ümit ediyorum. Yine her zaman olduğu gibi sormak istediğiniz soruları bu başlık altından yorum olarak veya şurada ki iletişim linkinde ki formu doldurarak sorularınızı tarafıma iletebilirsiniz…

E-ticaret Nedir?

E-Ticaret Yapmak İstiyorum. Aslında hepimiz biliyoruz ki bu soruyu Google’a sorduğunuz da size yaklaşık 0,40 saniyede 950.000’den fazla sonuç çıkaracaktır fakat yinede kısaca burada sizin için e ticaret nedir sorusunu yanıtlıyayım. Litaratürde E-ticaret; İnternet ortamında gerçekleşen real veya sanal ürünlerin belli bir ücret karşılığında alınıp satılması durumudur. Muhtemelen bunu bilmeyenimiz pek azdır ancak E ticaret yapmak isteyenlerinde sıklıkla düştüğü belli başlı hatalar vardır. Öncelikle baştan bu yapılan hataların önüne geçebilirsek başıraya ulaşmak son derece kolay olacaktır.

Profesyonel anlamda bu işin içine girmek isteyenlerin düştüğü en büyük hata maliyetlendirme kısmında yaşanmaktadır. Akıllarda hep Personel masrafı düşük, dükkan kirası yok, elektrik yok su yok gibi pek çok cezbedici düşünce vardır. Ancak bunun ne kadar yanlış bir düşünce olduğunu ve kısa sürede bu düşüncelerin sizi nasıl yaptığınız işe lanet edip vazgeçireceğini baştan anlatmakta fayda var.

E-ticaret Sitesi Kurulumu;

E-Ticaret Yapmak İstiyorum. Tıpkı real dünyada ki mağazanız gibi internet ortamında da bir dükkana/mağazaya ihtiyacınız var. Bu mağazayı kurarken en önemli husus ve sizin aylık/yıllık giderlerinizi hesaplayabilmeniz için ne kadar bir trafik beklentisi içinde olduğunuzu planlamış olmanız gerekiyor. Bu tarz bir oluşumun size ilk maliyeti minumum 350 TL – 10.000 TL arasında değişecektir. Hedef cironuzun artması ile bu maliyetlerde yükselecektir bunu aklınızdan çıkarmıyın lütfen.

Personel Maliyeti:

E-Ticaret Yapmak İstiyorum. Ben nasıl olsa işin başındayım zaten elemanlarımda var bi şekilde yürütürüz mantığıyla hareket etmeniz düşeceğiniz en büyük yanlışlardan biridir. Sadece bu iş için personel/personellere ihtiyacınız mutlak suretle var. Tabi burada değerlendirebileceğiniz en büyük avantaj freelance çalışanlar olacaktır. Bunun içinde tek bir kişi ile başlayacaksanız 1500 – 5000 TL aralığında bir meblayı her ay vermeniz gerektiğini aklınızdan çıkarmayın.

Reklam Bütçesi:

E-Ticaret Yapmak İstiyorum. Dijital pazarlamanın en temel kurallarından biridir reklam. Bu durumu kısaca Ne kadar ekmek, O kadar köfte şeklinde değerlendirebilirsiniz. Reklam bütçenizi planlarken yaptığınız iş her ne olursa olsun sektörünüz çok spesifik olmadığı sürece kural 2018 yılı itibari ile 1’e 8-9 ciro anlamına gelir. Peki bu da ne demek oluyor şimdi? Bu demek oluyorki 1000 TL Reklam = 8.000 – 9.000 Tl Ciro anlamına gelir.

Seo Harcaması:

E-Ticaret Yapmak İstiyorum. Seo pek çoğumuzun bildiği gibi arama motoru optimizastonu anlamına gelir.  Bu da yine kendi sitenizin aylık olarak harcamalarınızda olmazsa olmazlarındandır. Bunun için yine aylık ortalama 200-600 TL aralığında bir bütçe ayırmanız gerektiği anlamına gelir.

Lojistik Giderleri:

E-Ticaret Yapmak İstiyorum. Yine pek çok kişi işe başlarken kargo giderlerini göz ardı ediyor veya doğru hesaplayamıyor. Ancak günün sonunda kargo giderlerinin kazandığı paranın üstünde olduğunu gören/anlayan satıcılar pişmanlık yaşıyabiliyor. Aşağıda ki tabloda Aras Kargonun 2017 yılının sonuna kadar geçerliliğini sürdüren ancak ocak ayı itibari ile geçerli olan fiyat listesini görebilir satacağınız ürünlerin gönderim bedelleri hakkında fikir sahibi olabilmeniz açısından faydalı olacaktır.

2018 yılı Aras Kargo Kargo Gönderim Bedelleri

Şimdi tüm bu durumları göz önünde bulundurarak Örnek bir fiyatlandırma çalışmasını gelin şimdi birlikte yapalım.

Not: Bu fiyatlandırmada iş yeri maliyetini dışarıda tutacağız.

X ürünün size geliş fiyatı: 10 TL

Ürün başı reklam Bütçeniz: 0,40 Kuruş

Kargo Gideri: 5,5 TL

Banka Giderleri; ( Yaptığınız her satış için ister kapıda ödeme olsun, ister kredi kartı/havale fark etmez mutlak suretle belli bir bedel ödemeniz gerekecektir.) Bunu da 0,80 Kuruş olarak değerlendirelim ki yapacağınız satış fiyatına göre değişiklik gösterecektir.

E-Ticaret Yapmak İstiyorum

Mevcut iş yeri maliyetlerini, vergileri personel maaşlarını  hesaba katmadan kısaca bu ürün size ; 10+0,4+5,5+0,8= 16,7 TL’ye gelmiş oldu. Bu durumu göz önünde bulundurarak diğer maliyetlerinde ortalama %17 bir artı ücret getireceğini düşünürsek Brütde sizin alış fiyatınız 10 Lira olan ürün size 19,53 TLye gelmiş oldu. Yine siz bu ürünü bu fiyata sattığınız an itibari ile 1 kuruş bile kazanmadan bu ticareti gerçekleştirmiş olacaksınız…..

<<<< Bölüm 2: E-Ticaretin Faydaları  >>>>


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.


Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

2 yorum “E-Ticaret Yapmak İstiyorum Peki Ama Nasıl? 1: E ticaret Nedir?