N11 vs Gittigidiyor Karşılaştırması


Uzun yıllardır her iki siteyi de hem alıcı hem de satıcı olarak kullanmaktayım. 2017 yılının Temmuz ayı itibari ile Bu iki site hakkında alışveriş veya satış yapma konularında bilgilendirici bu kısa yazıyı yazma gereksinimi duydum. Malum işlerin yoğunluğundan hali hazırda yazdığım onlarca şiir ve makaleyi bloguma eklemeyi hala başaramadım.

Neyse biz işimize bakalım…

N11 vs Gittigidiyor Karşılaştırması

  • N11 ürün gamı bakımından Gittigidiyor’dan daha geniş bir yelpazeye sahip.
  • Hemen Her alışverişe mutlak suretle hediye kupon veriyor ve bu kuponların yüklenmesi şu şekilde gerçekleşiyor;
  1. Ürünü satın alıyorsunuz. Size bir kupon tanımlanıyor ancak pasif olarak bekletiliyor.
  2. Aldığınız ürünü onayladığınızda kuponunuzda aktif hale geliyor.
  3. Yaptığınız alışverişin ve yapcağınız alışverişin tutarına göre kazandığınız kuponlar farklılık gösteriyor.
  • Bu kupon olayı sadık müşteri kazanmada oldukça etkili bir yöntem.
  • N11 yazın ciddi anlamda motosiklet kategorisine yüklendiğinden bahsetmişti. Bu kategoride şuan için aktif olan 639.089 Adet ürün satılırken, gittigidiyorda bu kategori için ürün sayısı; 25.000 civarı.
  • Bu kadar çok ürünün N11’de olmasının ana sebebi ise ürün listelemeden n11.com’un ücret almıyor oluşu.
  • Ek olarak oto Lastik kategorisinde N11.com’da 20.644 adet ürün bulunurken, Gittigidiyor’da Lastik kategorsinde 5.410 Adet Oto lastik mevcut.

 

Peki N11’in bu kadar artısına rağmen Gittigidiyor nasıl bir strateji izliyor?

 

Gittigidiyor.com’un en etkili silahı ise kitlesel indirimler ve banka puan antlaşmaları.  Tabi Tüm bu durumlar kişisel incelemelerimiz.   Birde bu iki platform un Mobil uygulamaları var; uygulamalara da bir göz atalım.

 

Yükselen gökdelenlerin içinde geçen ömürler ne kadar çekici gelse de bir o kadar da korkutucu aslında. Yapay havalandırma ve yapay aydınlatmanın içinde geçen gerçek hayaller ve hayatların değişmesini izlerken değişmeyen tek bir şey var aslında.

 

 

Alışveriş Çılgınlığı…

 

Ben hatırlarım eskiden annem elimden tutar her tatil öncesi “çarşı”ya çıkardık. Önce tanıdığımız dükkanlara hızlıca girip çıkarak alışverişin önemli kısmını halleder, daha sonra da hem yeni keşifler adına hem de “daha ucuza olur mu ki?” mantığına “diğer” dükkanları gezerdik.

 

İşte bu alışkanlık şekil değiştirse de devam ediyor. Sonuç olarak “çarşı” gezen annelerin çocuklarıyız ve bir şeyi daha ucuza bulmak için beş dükkan gezmeyi alışkanlık haline getirmiş bir yapıdan geliyoruz.

 

Bütün bu plaza yoğunluğunda ve hayat keşmekeşesinde imdadımıza yetişen iki tane internet sitesi var. gittigidiyor ve n11.

 

Bugün size bu iki internet sitesinin içerik ve fiyatlarına hiç değinmeden, applikasyonlarını anlatacağız. Unutmayın bu yazı internet sitelerini değil onların yüzü olan mobil aplikasyonları anlatmak içindir.

 

Her iki programda aynı şekilde açılıyor “Bu programın size uyarı göndermesine izin veriyor musunuz?” burada programlar size anlık indirimleri ya da incelediğiniz ürünlerin girdiği özel indirimleri bildirmek için özel bildirimler gönderiyorlar.

 

Gene her iki program aynı şekilde ve programlarının nasıl kullanıldığını anlatan basit yönergeler ile devam ediyorlar. Farkların başladığı yere gelirsek, arayüzler. Bizim inceleme yaptığım telefon iphone 6 Plus. Yani nereden baksanız 14 aylık bir telefon. Bunu söylememizin nedeni ise şu. N11.com programı tamamıyla bu telefona uygun bir arayüze sahipken, gittigidiyor hala daha küçük ekranlı telefonlara uyumlu arayüz ile karşımıza çıkıyor ki işte bu da bizim gibi “takıntılı” kitle adına eksi bir puan demek.Gittigidiyor bizden ilk eksisini burada alıyor.

 

Menü tasarımları neredeyse aynı denecek kadar birbirlerine yakın. Sol tarafta kategoriler ve sağ tarafta kişisel bilgiler menüsü bulunuyor. Bununla birlikte ana alışveriş ekranlarında sanki N11.com bize daha iyi gibi geldi. N11 kategorileri soldan sağa kaydırıp ürünler için yukarıdan aşağıya kaydırma imkanını verirken (ki daha çok ürünü görüyorsunuz) gittigidiyor kategorileri yukarıdan aşağı kaydırıp ürünler için soldan sağa kaydırma seçeneğini sunmuş. Bu durumda istediğiniz ürünü bulma ya da indirimdekileri bir kerede görme şansınız azalıyor tabi ki.

 

Bütün karşılaştırmalarda n11.com biraz daha iyi giderken bir anda en önemli özelliği ile uzak ara fark atmaya başlıyor. Salla kazan. Günde bir kere telefonunuzu sallayıp puanlar kazanıyorsunuz. Bu da belli bir

süre sonra size alışverişlerinizde kullanabileceğiniz 3-5 puan sağlarken bir yandan da siteye her gün giriş yapmanız için sizi teşvik ediyor. Program başarısı açısından gerçekten çok önemli bir adım.

 

 

Gelelim N11.com’un açılması ile birlikte Dengeler nasıl değişti ve internetten devamı alışveriş yapan kullanıcılar neler söylüyor ?

N11 Kullanıcı Yorumları

17-05-2017:

n11’den yaptığım son iki alışverişin gayet hızlı ve başarılı olması sonucu, benim için n11 öndedir. gittigidiyor 2009-13 arası zirve dönemini yaşadıktan sonra bir düşüş içinde diye düşünüyorum. arayüzleri de kötü bildiğin, dandik bi site izlenimi veriyorlar.

 

17-05-2017:

 

her iki siteyi de aktif kullanan biri olarak tek diyebileceğim:

 

volkswagen vs tata

 

n11 varken bırakın gittigidiyor gibi rezil bir siteyi hepsiburada’dan bile alışveriş yapmak mantıksız hale gelmiştir. ebay isminin gittigidiyor ile birlikte anılması bile ebay açısından büyük bir kepazeliktir.

 

Daha fazla yorum

17-02-2017:

 

gittigidiyor isimli sözde türkiyenin en büyük e-ticaret sitede yaklaşık 7 yıldır aktif olarak satış yapıyorum toplamda 80.000+ başarılı satış sayım var. 2017 nin ocak ayından beri destek ekibi rezalet durumda. haklı bir isyanı sizinle paylaşmak istiyorum. benim gibi satış yapan tüm satıcılar ve bilinçsizce alışveriş yapan tüm alıcılar için bu entryi girme ihtiyacı hissettim.

 

düşünsenize internetin öncü e-ticaret sitelerinden biri olan bir firmanın sahibisiniz ve platformunuzda satılan her üründen %15 kâr ediyorsunuz. üstelik her listelenen ürün için yaklaşık aylık 7-15tl arası bir ücret alıyorsunuz şuan yüz binlerce aktif ilan var ve her gün binlercesi daha açılıyor… 2016 yılı için verilerinizde aşağıdaki gibi :

 

”2016 yılında 1,6 milyar sayfa görüntülenmesi alan gittigidiyor’un aylık ortalama ziyaretçi sayısı ise 38,7 milyon oldu. her iki saniyede bir ürün satılıyor”

 

ortada dönen para inanılmaz ancak verilen hizmet ne kadar iyi ? üzücü ama ortada satış için yer sağlayıcılık dışında bir hizmet yok! piyasanın ilklerinden olmanın verdiği bir avantaj ile artık tekel olmasa bile (bkz: n11.com) piyasadaki pastanın büyük bir bölümü bu firmaya ait. sahip oldukları ”biz en iyisiyiz”, ”işine gelirse kardeşim” havaları yüzünden rezalet bir firma ile karşı karşıyayız.

 

peki ben neden isyan ediyorum ? neden diğer insanlar gibi destek fişimi açıp destek beklemiyorum ?

 

2017 nin ocak ayından itibaren hem satıcı hem de alıcı olarak alacağınız sözde destek copy paste cevaplardan öteye geçmiyor. gittigidiyor’dan aldığınız bir ürünün başarılı bir şekilde size ulaşması gittigidiyorun size sağladığı güvenli ortamdan değil satıcının dürüst ve işini düzgün yapmasından kaynaklanıyor.

 

sizin alıcı olarak 4000 liralık bir telefon aldığınızı varsayalım ve aldığınız ürünün onayını 4 gün geciktirin paranız satıcıya otomatik aktarılsın. telefonun imei kaydı yok ve telefonu kullanamıyorsunuz, iade edip paranızı geri almaya çalışı. bakalım dürüst satıcılar dışındaki faturasız mal satan işgüzar satıcılar size paranızı iade edecekler mi ? peki etmedi gittigidiyor ne yapıyor ? hiç birşey yapmıyor yaptığı en güzel şey avukat tutup satıcıya dava açmanızı önermek oluyor size satıcının bilgilerini vererek başından savıyor çünkü sözleşme de hiç bir sorumluluğa sahip olmadıklarının altını çiziyorlar. kendileri komisyonunu alıp yoluna devam ediyor.

 

peki satıcısınız ve gittigidiyor.com daki başarınızdan dolayı ofisinize hediye dahi gönderiyor aylık satışlarınız 5 haneli rakamlardan aşağı düşmüyor siz onlar için ekmek kapısısınız olması gereken sizi desteklemeleri ve sorunlarınızı çözmeleri değil mi ? asla öyle bir şey olmuyor! 2017 nin ocak ayından beri yani yaklaşık 5.5 aydır yorum ve puan sistemleri güncelleniyor. 6 ayda insanlar uzaya gidip geliyor bizim çok başarılı gittigidiyor.com yazılımcılarımız yorum puan verme sistemini düzeltemedi.

 

peki bu yorum ve puan sisteminin güncellenmesi sırasında bize yansıtılan sorun nedir ?

 

yaklaşık 6 aydır size verilen hiç bir yorum puanı düzenletemiyorsunuz. satıcı olarak ürün kalitesi, hizmet ve iletişim konuları dışında alıcıların size olumsuz yorum ve puan vermesi kesinlikle yasak çünkü etik değil sadece alışveriş tecrübelerinden bahsetmeleri gerekiyor. ortada büyük bir rekabet varken size verilen 1 olumsuz puan profilinizin anında görülemeyecek kadar arkalarda sıralanmasına hatta alışveriş güveni vermeyen boş bir sayfaya dönüşmesine sebep oluyor.

 

bu siteden alışveriş yapan çoğu kişi maalesef hala ürünlerin tek bir satıcıdan çıktığına inanıyor 2 ürünün aynı anda gelmediğini düşünerek verilen olumsuz yorum puan o kadar fazla ki gittigidiyorun sunması gereken desteği alıcılara biz sunmak zorunda kalıyoruz her birini tek tek arayıp durumu izah ediyoruz..

 

havaların kötü olması, kargo firmsasının aşırı yoğun olması, pazar günü kargoların kapalı olması, resmi tatiller yüzünden dahi olumsuz yorum puan veren alıcılar var. bazen o kadar komik olumsuz yorumlar geliyor ki insan o yorumu verenin gerçekten hangi kafayla verdiğine inanamıyor.

 

örnek : ” kargom evde değilim diye güvenliğe bırakılmış, satıcı ürünü bana gönderiyor başkası nasıl alabilir olumsuz!”

 

örnek 2: ( felaket kar yağıyor ve yurt genelinde ulaşım problemi var) ”ürünüm aynı gün kargolandı ancak bana 3.gün geldi yazıklar olsun”

 

satıcı olarak size verilen haksız olumsuz puanı anında sildirme hakkına sahipsiniz daha öncede bahsettiğim sadece alışveriş tecrübesi ürün, hizmet ve iletişim dışındaki şartlara göre satıcılar olumsuz yorum alamaz. bu tür yorumlar kural dışı bir yorum puan olarak sayılıyor. gittigidiyor.com daki bu kuralların hepsi ebay’e göre sözde dünyanın 1 numaralı online alışveriş sitesine göre düzenlenip gittigidiyor.com da uygulanıyor.

 

alıcıların olumsuz yorum olarak emoji bırakması, alakasız şeyler yazması dahi yasak ancak maalesef her ay 1000 satışın neredeyse en az 30-40 tanesi bu tarz yorumlardan oluşuyor. bilinçsiz alıcılar bu tarz şeylere dünyanın her yerinde sebep olabiliyor. 1000 satışdan 30-40 tane olumsuz yorum sizin profilinizin %80 lere kadar düşmesine neden oluyor.

 

satıcı olarak alıcıları arayıp güzelce açıklamamızı yapıyoruz ve yaptıkları yorumun haksız olduğunu farkettiklerinde düzenlemek istediklerinde ne oluyor ? yorum ve puan sistemi güncelleniyor! değişiklik yapamıyorlar. alıcı kendi verdiği puanı dahi düzenletemiyor trajikomik..

 

80.000+ satışın 1 liralık satışına dahi fatura kesen bir firmayız çünkü maliye ile papaz olmak istemiyoruz. olması gerekende bu. iade süreci boyunca alıcılarına tam destek sunan bir firmayız. sırf kargonun geç teslimatından dolayı doğum gününe yetişmeyen kişiye özel üretilen bir ürün dahi olsa ürünü anında iade alan bir firmayız. ancak bize sağlanan destek sadece copy paste cevaplardan ibaret. 6 aydır hiç bir yorum puan fişimize destek alamadık, 6 aydır en kısa sürede güncelleme tamamlanacak deniyor ama aylık satışımız %80 düştü! evet %80! sırf haksız yorumları sildiremediğimiz için durumumuz çok kötü durumda iflas vermemiz çok yakın 1 ya da 2 ay zor dayanacağımızı düşünüyorum.

 

bu tarz online platformlarda hanginimiz düşük yorumlu bir profilden ürün almak isterki ? ben istemezdim..

 

neden hala satış yapıyorum neden isyan etmek yerine elimi ayağımı çekmiyorum bu siteden ?

 

yapamıyorum çünkü satmak için aldığım malların borçları, kredilerim, bağkurum ve çalışanlarım var. benim işimden ekmek yiyen onlarca insan var kırıntılarla idare etmek zorundayım..

 

ne satıcıya ne de alıcıya ihtiyacı olan desteği sunmaktan aciz ve destek fişlerini günlerce ”sözde yoğunluktan” beklemede tutan umursamaz bir firmadan alışveriş yapmak da satış yapmak da büyük bir risk. tecrübelerimi acı bir şekilde edindim umarım benim gibi başkalarının da canı yanmaz..

 

son 2 aydır kredi ve borçlarımı ödeyemiyorum ya eksik ödeniyor ya da erteleniyor. haciz ve avukatlarla uğraşmama az kaldı.. gidişata göre bu entryi editleyeceğim.

 

dipnot: gittigidiyor.com’u kötülemek gibi bir amacım yok tamamen kendi tecrübelerimden bahsediyorum. iyi ve kötü yönleri var ancak kötü yönleri bir yuvayı, ekmek teknesini yıkma aşamasına geldi pamuk ipliğinde yürüyorum.

 

 

dipnot 2: kullanıcı adımı sormayın lütfen bu entryden sonra kullanıcı adımı paylaşmamın doğru olacağını düşünmüyorum. gittigidiyor yetkililerinden biri sırf bu entry yüzünden tüm işime son verebilir, siteden uzaklaştırabilir.

 

 

17-02-2017:

n11 kuponları ve fırsatlarıyla her türlü osurtur. gg yakında batar.

 

 

17-02-2017:

gittigidiyor üzerinden bir ürün aldınız ama faturası size ulaşmadı diyelim (ürün yüksek meblağ ve fatura şart) satıcıya mesaj gönder, bir daha gönder, bir daha gönder. gittigidiyor’a ulaşama, sana dönüş yapmasınlar, telefon mail falan zaten hak getire. en sonunda şikayet sitelerine yaz sana dönsünler sorununu çözsünler. n11’de en azından karşınızda satıcının haricinde muhattap bulabiliyorsunuz.

 

 

2016 yılında bir kullanıcı forumda şöyle bir soru soruyor;

 

İkisini de kullanmış biri olarak,son zamanlarda n11’i daha fazla kullandığımın farkına vardım. Sizde durum nasıl, yılların sitesi gittigidiyor’un populerliği azalıyor mu ? Hangisi daha çok güven veriyor ? “

 

Gelen cevaplar ise;

 

N11 satici guvenligi nedeniyle daha guvenli gorunuyor. Gittigidiyor ve sahibinden tayfasi cok guven vermiyor.

 

 

Ben N11den kol saati ve gaming mouse aldım hiçbir sorun çıkmadı hızlı teslim ve sağlam ürün ama gittigidiyordan tost makinası aldım 1ay sonra bozuldu içindeki telleri kendiliğinden kopmuş iadede kabul etmediler telleri koptuğu için 80tl boşu boşuna gitti hala daha boşuna taksit ödüyorum alıcaksan N11-HepsiBurada-VatanBilgisayar’dan al.

 

 

n11’i en son tercih etme nedenim kartımın puanı ile alışveriş yapabilme nedeniydi.

 

 

N11 daha fazla güven hissi veriyor ama alıcıdan çok satıcıyı koruyan bir sistem 😀

Ben gittigidiyor yerine N11’i öncelikli tercih ediyorum.

 

 

N11’i çok kullandım herkese tavsiye ederim. Gittigidiyor’da ürün satmışlığım var ama nedense arayüzü falan pek hoşuma gitmiyor, ama zaten çoğu işyerinin n11 ve gittigidiyor’da ortak hesapları var. Puana ve satıcının sattığı ürün sayısına bakılarak güvenirlik seviyesi ölçülebilir.

 

 

n11 daha cazip duruyor, zaman zaman paylaştıkları indirim kuponları iş görüyor. Gittigidiyor’da kampanya yakalamak zor iş…

 

N11 ve gittigidiyor Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

 

Tüm Bunlardan sonra öyle görünüyor ki n11.com, Gittigidiyor’un birkaç tık öne geçmiş gözüküyor.


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.

Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir