E-Ticaret Siteleri İçin Reklam Bütçesi Nasıl Belirlenir?


Kullanılacak Reklam Kanalları

Google Adwords = Günlük Bütçe :

Google, Türkiye’de en çok kullanılan ve dünyaca bilinen bir arama motorudur. Türkiye’de her gün milyonlarca kullanıcı bu arama motorunda ulaşmak istedikleri konu, ürün, video, görsel, site vb. hakkında aramalar yapmaktadır. Google Adwords ile birlikte direk olarak arama motoru dizininde en üst sırada ve sağ kısımda özel reklam alanlarına sahip olabilirsiniz. Aynı zamanda Google’da yayıncısı olduğu sitelerde sizlerin reklamlarını göstermesini sağlayabilmektesinizdir. E-ticaret Firmaları İçin Google Adwords Reklamı Nasıl Verilir konu başlıklı makaleyi okuyarak sizlerde kendi Adwords hesabınızı açabilir ve arama motoru Google ile birlikte diğer kanallarda reklamlarınızın yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Sosyal Paylaşım Siteleri = Günlük Bütçe :

Günümüzde arama motorlarından sonra en çok tercih edilen ve en fazla zamanın harcandığı siteler sosyal paylaşım siteleridir. Facebook başta olmak üzere Twitter, Google Plus, Tumbl gibi sosyal paylaşım siteleri her gün milyonlarca kullanıcı trafiğine sahip sitelerdir. Bu sitelerden alınacak reklamlar direk olarak sahip olunan kullanıcı trafiğini arttırıcı etkiye ve buna paralel olarak ürün satışlarınızın armasına sebep olacaktır. Örnek olarak Facebook’tan E-ticaret Sitelerine Reklam Dopingi konu başlıklı makaleyi okuyarak Facebook sayfası nasıl açılır ve bu site üzerinden nasıl reklam alınır öğrenebilirsiniz.

Toplu Mail Gönderimi = Aylık Bütçe :

Müşterilerinize ürünleriniz, kampanyalarınız, indirimleriniz ve diğer bilgileri bültenleştirerek toplu mail yardımı ile gönderebilirsiniz. Bu sayede aynı anda on binlerce potansiyel müşterinize ulaşabilirsiniz.

Banner Reklamlar = Günlük Bütçe :

Blog haber ve sektörünüze hitap eden siteler üzerinden banner reklam alımları yapabilirsiniz. Sitenizdeki ürünleriniz, indirimleriniz ve kampanyalarınız ile ilgili özel bannerlar oluşturabilir ve anlaşma yaptığınız sitelerde belirli sürelerde bu bannerların yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Sektörel Dergiler = Aylık Bütçe :

E-ticaret sitelerinize daha hızlı, daha fazla ve en etkili bir şekilde kullanıcı trafiği sağlamak ve satışlarınızı arttırmak istiyorsanız 4 önemli konu ya dikkat etmeniz önemlidir. Bu konular arama motoru optimizasyonu (SEO), arama motoru reklamcılığı (SEM), sosyal medya optimizasyonu (SMO) ve sosyal medya reklamcılığı (SMM)’dir

SEO Marketing = Aylık Bütçe :

Tanıtım yazıları, tanıtım siteleri, ve backlink çalışmaları. Mükemmel geri dönüşler sağlayacaktır. Bunlar dışında sözlük tanıtımları vs. de marka kalitesini artırımak için kullanacağımız diğer yöntemlerden.

Bunlar Dışında daha önce konuştuğumuz konulara yeniden değinip bu kısımlar içinde bütçe belirlemiz gerekiyor.

  • Reklamcıya Reklam Yapmak
  • Reklamcıyla Reklam Yapmak
  • Viral Reklam
    • Lokal Reklam

Daha detaylı danışmanlık hizmeti almak isterseniz benimle ben@cemduzgun.com.tr adresinden iletişim kurabilirsiniz.


A. Cem DÜZGÜN hakkında

1987 Yılında Niğde'de dünyaya gözlerini açan Cem, Önce İstanbul'da Microsoft Sistem Mühendisliği eğitimini tamaladıktan sonra sırası ile Yurt içi ve Yurtdışı pek çok projede görev yaptı. Şuanda Ankara'da yaşıyor ve Web sitesi içeriği, tasarımı, Seo, e-ticaret ve teknoloji alanlarında danışmanlık hizmeti veriyor. Bildiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Evli ve bir çocuk babası Cem aynı zamanda tam bir motosiklet manyağı.

Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir